Pogoji poslovanja določajo delovanje spletnega mesta www.optikairman.si, pravice in obveznosti lastnika in upravljalca spletnega mesta Optika Irman, d.o.o. (v nadaljevanju podjetje) in uporabnika/kupca ter urejajo poslovni odnos med podjetjem in kupcem/uporabnikom. Če se kupec/uporabnik s pogoji ne strinja, naročila ne more oddati.
Navedeni pogoji poslovanja so v veljavi tudi v vseh poslovalnicah Optike Irman, d.o.o.
Pogoji poslovanja so sestavljeni v skladu z Zakonom o varstvu potrošnikov (ZVPot-1; Uradni list RS, št. 130/22), na podlagi priporočil Gospodarske Zbornice Slovenije in mednarodnih kodeksov za e-poslovanje.
Identiteta spletne strani in kontakt
Spletna stran www.optikairman.si je namenjena informiranju strank o Optiki Irman, novostih v ponudbi, informacijah o optičnih pripomočkih ter nasvetih o uporabi optičnih pripomočkov. Spletna stran ni namenjena spletnim nakupom.
Lastnik, upravljalec spletne strani www.optikairman.si je podjetje Optika Irman, d.o.o., Savinjska cesta 2, 3310 Žalec; Matična številka: 3312119000, Davčna številka: SI22840320; Tekoči račun: SI56 6100 0001 0349 180 (DELAVSKA HRANILNICA d.d. LJUBLJANA), BIC HDELSI22. Kontaktni podatki: 051 288 010, optika@irman.si.
Cene
Vse objavljene cene vsebujejo davek na dodano vrednost (DDV). Cene so predstavljene kot redne cene in kot cene v posebni ponudbi/akcijske cene, ki pa so jasno označene. Akcijski popusti se odštejejo na blagajni.
Cene artiklov na zalogi v prodaji so označene na artiklih. Cene artiklov po naročilu (npr. očalne leče) se določajo po veljavnih katalogih proizvajalcev in dobaviteljev. Kupec je s ceno naročila v celoti seznanjen pred oddajo naročila.
Potrditev naročila
Preden uporabnik potrdi naročilo, mu je omogočen pregled nad celotnim naročilom, vključno s ceno in količino artikla. Še preden uporabnik naročilo potrdi ima možnost urejanja ali spremembe naročila. Ko se uporabnik strinja s pogoji poslovanja in navedenimi podrobnostmi naročila, uporabnik naročilo potrdi (osebno, po telefonu ali po elektronski pošti). S tem je kupoprodajna pogodba med prodajalcem in kupcem sklenjena. V kolikor je kupec blago naročil po elektronski pošti, kupec prejme potrditveno elektronsko sporočilo s podrobnostimi naročila.
Načini plačila
Plačilo ob osebnem prevzemu v poslovalnici Optike Irman
Ob osebnem prevzemu naročila v naših poslovalnicah nudimo možnosti plačila z gotovino ali s plačilnimi karticami. Sprejemamo plačilne kartice: Activa, Eurocard, Mastercard, Visa, Maestro in Diners. V kolikor vam vaša banka to omogoča, lahko svoj nakup razdelite na več obrokov. Pri uporabi Diners kartice velja omejitev, in sicer vrednost obroka mora znašati vsaj 100 EUR in razdelitev plačila na maksimalno 10 obrokov.
Plačilo po povzetju
V kolikor se odločite za plačilo po povzetju, svoj paket plačate dostavni službi Pošte Slovenije z gotovino ali s plačilnimi in kreditnimi karticami (plačilo s karticami ni vedno mogoče). Pri pošiljkah z odkupnino (po povzetju) zaračunavamo dodatni ‘Strošek plačila po povzetju’ v višini 1,00 €. Nadaljnjih dodatnih stroškov plačila odkupnine za stranko ni. V kolikor stranka plača odkupnino s kartico so s tem načinom plačila povezani tudi dodatni stroški provizije banke stranke.
Spletna banka oz. Plačilo po predračunu
Nudimo možnost plačila po predračunu z uporabo spletnih bančnih poti. Pri izbiri plačila s spletno banko oz. po predračunu nakažete končni znesek naročila na transakcijski račun Optike Irman:
IBAN: SI56 6100 0001 0349 180
BIC koda banke: HDELSI22 (Delavska hranilnica d.d., Ljubljana)
Koda namena: GDSV
Namen: Plačilo naročila
Sklic: SI 00 XX (št.naročila, ki je navedena ob potrjenem naročilu in v potrditveni elektronski pošti).
Ob nakazilu banka plačnika zaračuna tudi provizijo nakazila.
Podatke za nakazilo kupcu pošljemo po elektronski pošti skupaj s potrditvijo naročila, in sicer na elektronski naslov, ki ga je kupec navedel ob naročilu. Blago odpošljemo šele po prejetem nakazilu. Če nakazilo prejmemo ob delavnikih do 12.00 ure, blago, ki je na zalogi, odpošljemo še isti dan.
Plačilo mora biti izvedeno najpozneje v 7 dneh od datuma naročila, sicer se smatra, da ste od naročila odstopili.
Dobavni rok
Izdelki po naročilu
Očala po naročilu lahko izdelamo v povprečju v roku 2-14 dni, lahko pa ta rok znaša tudi 30 dni, odvisno od izbranih elementov naročenih očal, zahtevnosti pripomočka. O pričakovanem roku dobave vas ob pripravi naročila tudi seznanimo. V kolikor bi se rok za izdelavo očal nepričakovano podaljšal, vas o tem obvestimo.
Kontaktne leče po naročilu dobavimo v roku 3-21 dni, odvisno od tipa leč. O pričakovanem roku dobave vas ob pripravi naročila tudi seznanimo.
Artikli na zalogi – pošiljanje
V kolikor artikle na zalogi v poslovalnicah odpošiljamo in so naročila prejeta ob delavnikih do 12.00 ure, naročilo odpošljemo še isti dan. To pomeni, da naročilo prejmete v roku 1 – 2 delovnih dni (odvisno od dostavnega urnika v vašem kraju).
Če ste izberete plačilo po predračunu vedite, da bomo naročene artikle odposlali šele po prejetem nakazilu. Če nakazilo prejmemo ob delavnikih do 14.00 ure, naročene artikle, ki so na zalogi, odpošljemo še isti dan. Hitrost prejema nakazila je odvisna od vaše banke. Za hitrejše odpošiljanje naročila je najbolje, da nam ob izvedenem nakazilu pošljete potrdilo o izvedenem plačilu na optika.zalec@irman.si.
Pošiljanje in dostava
Pogodbeni partner za dostavo pošiljk je Pošta Slovenije, vendar si pridržujemo pravico izbrati drugo dostavno službo, če bo s tem naročilo lahko izpolnjeno bolj učinkovito. Kupec se strinja, da se v namen lažje in hitrejše dostave na paketu napiše telefonska številka kupca. Pošta Slovenije kupca tako lahko z brezplačnim SMS sporočilom obvesti o predvidenem terminu dostave, nudi možnost sledenja pošiljki in izbor alternativnega termina/naslova dostave. V kolikor kupec ne želi izpisa svoje telefonske številke naj nas o tem pred dostavo obvesti.
Naročene artikle Pošta Slovenije dostavi na naslov naveden ob naročilu. Praviloma se dostave vršijo v dopoldanskih urah, v primeru, da paketa ne morete sprejeti, ga lahko prevzamete tudi kasneje, na najbližji poslovalnici Pošte Slovenije. Vaše naročilo lahko dobite dostavljeno tudi na svoj službeni naslov.
Strošek pošiljanja in dostave
Registrirani smo tudi za prodajo po pošti. Cene artiklov v ponudbi optike ne vsebujejo stroškov pošiljanja in dostave. Stroški pošiljanja in dostave so uporabniku navedeni pred potrditvijo naročila. Za naročila v končni vrednosti manj kot 100,00 EUR znašajo stroški pošiljanja 3,50 EUR. Za naročila nad 100,00 EUR pa je pošiljanje brezplačno.
Provizija pri uporabi spletnega bančništva ni strošek pošiljanja in dostave.
Izdaja računa
Ob zaključku nakupa prodajalec predloži kupcu račun (natisnjen oz. kot pdf datoteko po elektronski pošti). Na računu sta razčlenjena cena in vsi stroški v zvezi z nakupom. Kupec je dolžan preveriti pravilnost podatkov za izdajo računa še pred oddajo naročila. Kasneje podanih ugovorov glede pravilnosti izdanih računov ne upoštevamo.
V kolikor želi kupec izdajo računa na podjetje, mora prodajalca o tem predhodno obvestiti.
Pravica do odstopa od pogodbe
Pri pogodbah sklenjenih na daljavo ali zunaj poslovnih prostorov, ima potrošnik pravico, da v 14 dneh obvesti podjetje, da odstopa od pogodbe, ne da bi mu bilo treba navesti razlog za svojo odločitev (134. člen ZVPot-1).
Vrnitev prejetih artiklov prodajalcu v roku za odstop od pogodbe se šteje za sporočilo o odstopu od pogodbe.
Odstop od pogodbe potrošnik sporoči preko elektronske pošte: optika.zalec@irman.si.
V primeru odstopa od pogodbe kupec prejeti artikel vrne po pošti na naslov prodajalca: Optika Irman, d.o.o., Savinjska cesta 2, 3310 Žalec oz. ga vrne osebno v eni izmed poslovalnic Optike Irman. Ob odstopu od pogodbe kupca bremeni strošek pošiljanja artiklov. Artikel je potrebno vrniti prodajalcu najkasneje v roku 30 dni od poslanega sporočila o odstopu od pogodbe.
Vrnjeni izdelki morajo biti nerabljeni, nepoškodovani, v originalni embalaži in v nespremenjeni količini. Zaradi občutljive narave leč in tekočin, mora kupec zagotoviti, da so bili produkti, ki jih želi vrniti, hranjeni pri sobni temperaturi in zaščiteni pred direktno sončno svetlobo.
Kupcu bo povrnjena celotna kupnina (kupnina s stroški prve dostave) najkasneje v 15 dneh po prejemu obvestila o odstopu od pogodbe in po prejemu vrnjenih izdelkov. Vračilo plačila se vrši izključno preko transakcijskega računa, v gotovini vračilo ni mogoče. Vrača se le vplačani znesek, popusti se uporabniku ne vračajo.
Potrošnik nima pravice do odstopa od pogodbe pri pogodbah, katerih predmet je artikel, ki zaradi svoje narave ni primeren za vračilo zaradi varovanja zdravja ali kateremu je že potekel rok uporabe.
Potrošnik nima pravice do odstopa od pogodbe pri pogodbah, katerih predmet je artikel, ki je bil izdelan po natančnih navodilih potrošnika, ki je bilo prilagojeno njegovim osebnim potrebam (135. člen ZVPot-1). Med takšne artikle spadajo npr. očala za katera kupec naroči vgradnjo očalnih leč po meri in kontaktne leče naročene po naročilu za stranko (npr. torične, multifokalne leče, skleralne, poltrde in trde leče). Za navedene izdelke vračilo kupnine ni mogoče.
Uveljavljanje neskladnosti (stvarne, skrite napake) blaga ali storitve
Subjektivne zahteve za skladnost blaga
Blago je skladno s prodajno pogodbo, če:
- ustreza opisu, vrsti, količini in kakovosti ter ima funkcionalnost, združljivost, interoperabilnost in druge lastnosti, kot je zahtevano v prodajni pogodbi,
- je primerno za poseben namen, za katerega ga potrošnik potrebuje in s katerim je potrošnik seznanil prodajalca najpozneje ob sklenitvi prodajne pogodbe, prodajalec pa je s tem soglašal,
- je dobavljeno skupaj z vsemi dodatki in navodili, vključno z navodili za namestitev, kot je določeno v prodajni pogodbi, ter
- je posodobljeno, kot je določeno v prodajni pogodbi.
Objektivne zahteve za skladnost blaga
Blago mora tudi:
- ustrezati namenom, za katere se običajno uporablja blago iste vrste, pri čemer je treba, kadar je to primerno, upoštevati druge predpise, tehnične standarde ali v primeru neobstoja takih tehničnih standardov panožne kodekse ravnanja, ki se uporabljajo za posamezni sektor,
- biti take kakovosti in ustrezati opisu vzorca ali modela, ki ju je prodajalec dal na razpolago potrošniku pred sklenitvijo prodajne pogodbe, kadar je to primerno,
- biti dobavljeno skupaj s takimi dodatki, vključno z embalažo, navodili za namestitev ali drugimi navodili, za katere lahko potrošnik razumno pričakuje, da jih bo prejel, kadar je to primerno, in
- biti take količine ter imeti značilnosti in druge lastnosti, vključno v zvezi s trajnostjo, funkcionalnostjo, združljivostjo in varnostjo, kot je običajno za blago iste vrste in ki jih potrošnik lahko razumno pričakuje glede na naravo blaga in ob upoštevanju kakršne koli javne izjave, podane pri oglaševanju ali označevanju.
Prodajalec ne jamči za skladnost blaga, ki je posledica neizpolnjevanja objektivnih zahtev za skladnost blaga, če je potrošnika ob sklenitvi prodajne pogodbe o odstopanju posebej obvestil, ter je potrošnik ob sklenitvi prodajne pogodbe izrecno sprejel to odstopanje.
Neskladnost zaradi nepravilne namestitve
Če je namestitev sestavni del prodajne pogodbe in jo izvede prodajalec, se kakršna koli neskladnost, ki je posledica nepravilne namestitve blaga, šteje za neskladnost blaga. Če potrošnik blago, ki ga mora namestiti sam, nepravilno namesti zaradi pomanjkljivih navodil za namestitev, ki jih je zagotovil prodajalec, se kakršna koli neskladnost, ki je posledica nepravilne namestitve blaga, šteje za neskladnost blaga.
Jamčevalni rok
Prodajalec odgovarja za vsako neskladnost blaga, ki obstaja ob dobavi blaga in ki se pokaže v dveh letih od dobave blaga. Če je predmet prodajne pogodbe rabljeno blago, se lahko prodajalec in potrošnik dogovorita za rok, ki je krajši od dveh let, vendar ta rok ne sme biti krajši kot eno leto.
Domneva se, da je neskladnost blaga obstajala že v času dobave, če se pokaže v enem letu od dobave blaga.
Zahtevki v primeru neskladnosti blaga
Zakon o varstvu potrošnikov določa vrstni red zahtevkov do prodajalca, kar pomeni, da potrošnik nima proste izbire zahtevkov. Potrošnik, ki je o neskladnosti blaga obvestil prodajalca, mora najprej zahtevati brezplačno vzpostavitev skladnosti blaga.
Potrošnik lahko od prodajalca zahteva, da v razumnem roku od trenutka, ko prodajalca obvesti o neskladnosti, ki ni daljši od 30 dni, brezplačno vzpostavi skladnost blaga brez znatnih nevšečnosti za potrošnika, pri čemer se upoštevata zlasti narava blaga in namen, za katerega potrošnik blago potrebuje. Rok se lahko podaljša na najkrajši čas, ki je potreben za dokončanje popravila ali zamenjave, vendar za največ 15 dni. O številu dni za podaljšanje roka in razlogih za njegovo podaljšanje prodajalec obvesti potrošnika pred potekom roka iz prejšnjega odstavka.
Potrošnik lahko uveljavlja svoje pravice iz naslova neskladnosti, če o neskladnosti obvesti prodajalca v dveh mesecih od dneva, ko je bila neskladnost ugotovljena. Potrošnik v obvestilu o neskladnosti natančno opiše neskladnost. Obvestilo o neskladnosti lahko potrošnik prodajalcu sporoči osebno, o čemer mu prodajalec izda potrdilo. Potrošnik mora prodajalcu omogočiti, da blago, za katerega potrošnik zatrjuje, da je neskladno, pregleda.
Vzpostavitev skladnosti – izbira med popravilom in zamenjavo blaga
Da bi se vzpostavila skladnost blaga, lahko potrošnik izbere med popravilom blaga in zamenjavo blaga z novim brezhibnim blagom, razen če:
- je izpolnitev izbranega jamčevalnega zahtevka nemogoča ali
- izpolnitev izbranega jamčevalnega zahtevka predstavlja nesorazmerne stroške za prodajalca v primerjavi z drugim jamčevalnim zahtevkom ob upoštevanju vseh okoliščin.
Stroške, ki nastanejo pri vzpostavitvi skladnosti blaga, zlasti stroške pošiljanja, prevoza, dela ali materiala, je dolžan nositi prodajalec.
Prodajalec lahko zavrne potrošnikov jamčevalni zahtevek za vzpostavitev skladnosti blaga, če popravilo in zamenjava nista mogoča ali če bi mu povzročila nesorazmerne stroške.
Znižanje kupnine ali odstop od prodajne pogodbe
Potrošnik lahko zahteva sorazmerno znižanje kupnine ali odstopi od prodajne pogodbe, če:
- prodajalec ni popravil ali zamenjal blaga v roku, ki ni daljši od 30 dni oziroma podaljšanem roku za največ 15 dni oziroma je zavrnil potrošnikov jamčevalni zahtevek za vzpostavitev skladnosti blaga;
- neskladnost obstaja, čeprav je prodajalec poskušal vzpostaviti skladnost;
- narava neskladnosti je tako resna, da upravičuje takojšnje sorazmerno znižanje kupnine ali odstop od prodajne pogodbe, ali
- prodajalec je izjavil ali pa je iz okoliščin očitno, da prodajalec ne bo vzpostavil skladnosti blaga v razumnem roku ali brez znatnih nevšečnosti za potrošnika.
Potrošnik odstopi od prodajne pogodbe in zahteva vračilo plačanega zneska, če se neskladnost pojavi v manj kot 30 dneh od dobave blaga.
Podrobna navodila lahko poiščete tudi na spletni strani Tržnega inšpektorata RS.
Vračilo artiklov iz naslova odstopa od pogodbe ali uveljavljanja pravice iz naslova neskladnosti
- Pri uveljavlanju zahtevka iz neskladnosti, morate priložiti kopijo računa.
- Izdelek predložite poslovalnici v kateri ste izdelek kupili.
- Naslov za pošiljanje neskladnih artiklov prodajalcu je Optika Irman, d.o.o., Savinjska cesta 2, 3310 Žalec.
Priporočamo, da uporabite dostavno službo, ki omogoča sledenje pošiljke in, da artikle ustrezno pripravite za transport (pri tem lahko uporabite originalno embalažo oziroma drugo ustrezno varno embalažo). - Stroške pošiljanja vedno krije pošiljatelj, razen če je vnaprej dogovorjeno drugače. Pošiljk z odkupnino ne sprejemamo.
Prevzem artiklov iz obravnave neskladnosti
Kupec je dolžan artikel, ki ga je prodajalcu izročil v obravnavo neskladnosti, po zaključku obravnave prevzeti. Kupec prevzame artikel na prevzemnem mestu, na katerem ga je osebno izročil prodajalcu, v primeru, da ga je poslal po pošti, pa mu bo vrnjen na naslov za dostavo.
Prodajalec kupca obvesti o vrnitvi artikla iz obravnave ter ga pozove na prevzem artikla. Kupec je dolžan artikel prevzeti v roku 14 dni od dneva obvestila. Če artikel ni prevzet v tem roku se smatra, da kupec odstopa od uveljavljanja zahtevka o neskladnosti za artikel. Artikel se vrne dobavitelju/proizvajalcu, postopek se zaključi.
Obravnava poškodovanih pošiljk
Če ste ob prevzemu pošiljke opazili, da je artikel ali pošiljka fizično poškodovana, v njej manjka vsebina ali kaže znake odprtja, lahko vložite postopek odškodnine pri Pošti Slovenije. To storite tako, da pošiljko (embalažo + vsebino) prinesete na pošto, takoj, ko opazite poškodbo ali izropano pošiljko najkasneje v roku 30 dni od prevzema pošiljke. Na pošti opozorite, da je potrebno izpolniti Zapisnik o poškodovani pošiljki, ki ga podpišete tudi vi. Po prejetju vse potrebne dokumentacije, se na Pošto Slovenije poda zahtevek za odškodnino. Zahtevek na Pošti Slovenije komisijsko obravnavajo in na podlagi odgovora ali odobritve se vrne kupnina ali naroči nov artikel. Skupaj s Pošto Slovenije bomo poskrbeli, da bo odškodnina rešena v najkrajšem možnem času.
Varnost in varovanje zasebnosti
Politiko varovanja osebnih podatkov lahko poiščete tukaj.
Reklamna/promocijska komunikacija
Reklamne/promocijske komunikacije preko elektronske pošte ne uporabljamo. Za namene tržne komunikacije uporabljamo spletno stran in socialne medije. Prisotnost uporabnikov na teh medijih je prostovoljna.
Omejitev odgovornosti
Kljub temu da vestno skrbimo za pravilnost podatkov si pridržujemo pravico do napak pri objavi. V takem primeru bomo kupca obvestili o spremembah, kupec pa bo lahko naročilo preklical ali spremenil.
Z nakupom potrjujete, da boste sledili strokovnim navodilom vašega očesnega specialista. Z nakupom tudi potrjujete, da oseba, ki bo nosila kontaktne leče ali očala redno opravlja preglede pri okulistu ter ji ni prepovedana nošnja kontaktnih leč. Za zagotavljanje kakovosti storitev in varnosti z nakupom jamčite ponudniku pravilnost vaših podatkov. Kupcu svetujemo, da uporablja proizvod v skladu z navodili in priporočili proizvajalca ter očesnega specialista. Kupec se z nakupom strinja, da uporablja proizvod na lastno odgovornost in, da je seznanjen s pravilnim rokovanjem s kontaktnimi lečami in ostalimi pripomočki za vid.
Pritožbe in spori
Spoštujemo veljavno zakonodajo o varstvu potrošnikov in se trudimo izpolnjevati svojo dolžnost zagotavljanja učinkovitega sistema obravnavanja pritožb. V primeru težav se kupec lahko obrne na prodajalca na številki 051 288 010 oz. preko elektronske pošte optika.zalec@irman.si. Zavedamo se, da je bistvena značilnost potrošniških sporov nesorazmernost med ekonomsko vrednostjo zahtevka in potrebnim časom ter stroški, ki nastanejo zaradi reševanja spora, kar je tudi glavna ovira, da potrošnik ne sproži spora pred sodiščem. Zato si prizadevamo, da se morebitni spori rešijo sporazumno.
Dodatna opozorila
*Pogoji poslovanja in cene v poslovalnicah Optike Irman se lahko spremenijo brez predhodnega opozorila.
*Slike so lahko samo simbolične in vedno ne odražajo dejanskega stanja v celoti.
Vizitka podjetja Optika Irman, d.o.o.
Skrajšana firma: Optika Irman, d.o.o.
Firma: Optika Irman, optika, trgovina in razvoj, d.o.o.
Datum vpisa subjekta v sodni register: 10.04.2008, Okrožno sodišče v Celju
Matična številka: 3312119000
Indent. št. za DDV in davčna številka: SI22840320
Osnovni kapital: 199.504,00 EUR
Tekoči račun: SI56 6100 0001 0349 180 (DELAVSKA HRANILNICA d.d. LJUBLJANA), BIC HDELSI22
Sedež: Žalec
Poslovni naslov: Savinjska cesta 2, 3310 Žalec
Direktor: Andreja Irman Simpson