Pogoji poslovanja določajo delovanje spletnega mesta www.optikairman.si, pravice in obveznosti lastnika in upravljalca spletnega mesta (Optika Irman, d.o.o.) in uporabnika/kupca ter urejajo poslovni odnos med spletnim mestom in kupcem/uporabnikom. Kupec se v trenutku oddaje spletnega naročila zavezuje pogojem poslovanja. Če se kupec s pogoji ne strinja, naročila ne more oddati.
Navedeni pogoji poslovanja so v veljavi tudi v vseh poslovalnicah Optike Irman, d.o.o.
Pogoji poslovanja so sestavljeni v skladu z Zakonom o varstvu potrošnikov (ZVPot-UPB2), na podlagi priporočil Gospodarske Zbornice Slovenije in mednarodnih kodeksov za e-poslovanje.
Identiteta spletne trgovine in kontakt
Spletna trgovina www.optikairman.si je specializiran spletni sistem za sprejemanje naročil kontaktnih leč, tekočin za vzdrževanje kontaktnih leč, pripomočkov za nego oči, očalnih okvirjev in očalnih leč. Registrirani smo tudi za prodajo po pošti in internetu.
Lastnik, upravljalec spletne strani ter ponudnik e-storitev na www.optikairman.si je podjetje Optika Irman, d.o.o., Savinjska cesta 2, 3310 Žalec; Matična številka: 3312119000, Davčna številka: SI22840320; Tekoči račun: SI56 6100 0001 0349 180 (DELAVSKA HRANILNICA d.d. LJUBLJANA), BIC HDELSI22. Kontaktni podatki: 051 288 010, optika@irman.si. Dodatni podatki so predstavljeni v vizitki podjetja.
Cene
Vse navedene cene v spletni trgovini www.optikairman.si kot tudi poslovalnicah vsebujejo davek na dodano vrednost (DDV). Cene so predstavljene kot redne cene in kot cene v posebni ponudbi/akcijske cene, ki pa so jasno označene. Cene v spletni trgovini www.optikairman.si se lahko razlikujejo od cen v poslovalnicah Optike Irman.
Pošiljanje in dostava
Pogodbeni partner za dostavo pošiljk je Pošta Slovenije, vendar si www.optikairman.si pridržuje pravico izbrati drugo dostavno službo, če bo s tem naročilo lahko izpolnjeno bolj učinkovito. Kupec se strinja, da se v namen lažje in hitrejše dostave na paketu napiše telefonska številka kupca. Pošta Slovenije kupca tako lahko z brezplačnim SMS sporočilom obvesti o predvidenem terminu dostave, nudi možnost sledenja pošiljki in izbor alternativnega termina/naslova dostave. V kolikor kupec ne želi izpisa svoje telefonske številke naj nas o tem pred dostavo obvesti.
Naročene artikle Pošta Slovenije dostavi na naslov naveden ob naročilu. Praviloma se dostave vršijo v dopoldanskih urah, v primeru, da paketa ne morete sprejeti, ga lahko prevzamete tudi kasneje, na najbližji poslovalnici Pošte Slovenije. Vaše naročilo lahko dobite dostavljeno tudi na svoj službeni naslov.
Strošek pošiljanja in dostave
Navedene cene artiklov ne vsebujejo stroškov pošiljanja in dostave. Stroški pošiljanja in dostave so uporabniku navedeni pred potrditvijo naročila. Za naročila v končni vrednosti manj kot 100,00 EUR znašajo stroški pošiljanja 3,50 EUR. Za naročila nad 100,00 EUR pa je pošiljanje brezplačno.
Provizija pri uporabi spletnega bančništva ni strošek pošiljanja in dostave.
Načini plačila
Plačilo po povzetju
V kolikor se odločite za plačilo po povzetju, svoj paket plačate dostavljavcu dostavne službe Pošte Slovenije z gotovino ali s plačilnimi in kreditnimi karticami (plačilo s karticami ni vedno mogoče). Pri pošiljkah z odkupnino (po povzetju) zaračunavamo dodatni ‘Strošek plačila po povzetju’ v višini 1,00 €. Nadaljnjih dodatnih stroškov plačila odkupnine za stranko ni. V kolikor stranka plača odkupnino s kartico so s tem načinom plačila povezani tudi dodatni stroški provizije banke stranke.
Spletna banka oz. Plačilo po predračunu
Spletna trgovina www.optikairman.si nudi možnost plačila po predračunu z uporabo spletnih bančnih poti. Pri izbiri plačila s spletno banko oz. po predračunu nakažite končni znesek naročila na transakcijski račun Optike Irman:
IBAN: SI56 6100 0001 0349 180
BIC koda banke: HDELSI22 (Delavska hranilnica d.d., Ljubljana)
Koda namena: GDSV
Namen: Spletno naročilo
Sklic: SI 00 XX (št.naročila, ki je navedena ob potrjenem naročilu in v potrditveni elektronski pošti).
Ob nakazilu banka plačnika zaračuna tudi provizijo nakazila.
Podatki za nakazilo bodo navedeni tudi v potrditvi naročila in poslani na elektronski naslov naveden ob registraciji. Če potrditvenega sporočila ne prejmete, nas prosimo o tem obvestite na optika.zalec@irman.si. Blago bomo odposlali šele po prejetem nakazilu. Če nakazilo prejmemo ob delavnikih do 12.00 ure, blago, ki je na zalogi, odpošljemo še isti dan.
Plačilo mora biti izvedeno najpozneje v 7 dneh od datuma naročila, sicer se smatra, da ste od naročila odstopili.
Plačilo ob osebnem prevzemu v poslovalnici Optike Irman (Žalec, Velenje ali Ljubljana)
Naročene artikle lahko prevzamete tudi v naših poslovalnicah, kjer nudimo možnosti plačila z gotovino ali plačilnimi karticami Activa, Eurocard, Mastercard, Visa, Maestro in Diners. Za osebni prevzem se boste lahko odločili ob zaključevanju vašega nakupa.
Plačilo z bančnimi karticami
Spletni nakup je mogoče poravnati tudi z uporabo bančnih kartic Visa in MasterCard. Plačila se uredijo prejo spletnega vmesnika Saferpay.
Dobavni rok
Za naročila prejeta ob delavnikih do 12.00 ure, in v kolikor so naročeni artikli na zalogi jih pošljemo naprej še isti dan, kar pomeni, da jih prejmete v roku 1 – 2 delovnih dni. V kolikor so izdelki na voljo po naročilu znaša povprečni čas dobave 10-14 dni. V primeru, da naročeni artikel ni na zalogi vas bomo o tem obvestili in vam sporočili v koliko dneh lahko artikel pričakujete. V primeru, da je bilo naročenih več izdelkov in je kateri od teh na zalogi, drugi pa niso, se lahko vrši delna dobava blaga (delno takoj, delno ko nam to omogoča zaloga).
Če ste izbrali plačilo po predračunu vedite, da bomo naročene artikle odposlali šele po prejetem nakazilu. Če nakazilo prejmemo ob delavnikih do 14.00 ure, naročene artikle, ki so na zalogi, odpošljemo še isti dan. Hitrost prejema nakazila je odvisna od vaše banke. Za hitrejše odpošiljanje naročila je najbolje, da nam ob izvedenem nakazilu pošljete potrdilo o izvedenem plačilu na optika.zalec@irman.si.
Pravica do nakupa
Vsak obiskovalec www.optikairman.si je gostujoči uporabnik. Če želi, se lahko gostujoči uporabnik pred oddajo naročila tudi registrira, ter tako pridobi uporabniško ime in geslo (ustvari ‘Moj račun’). Uporabniško ime in geslo registriranega uporabnika nedvoumno določata in povezujeta z vnesenimi podatki. Tako gost kot registrirani uporabnik www.optikairman.si imata pravico do nakupa v spletni trgovini www.optikairman.si. Uporabnik, ki je opravil nakup postane kupec.
Potrditev naročila
Preden uporabnik potrdi naročilo, mu je omogočen pregled nad celotnim naročilom, vključno s ceno in količino artikla. Še preden uporabnik naročilo potrdi ima možnost urejanja ali spremembe naročila. Ko se uporabnik strinja s pogoji poslovanja in navedenimi podrobnostmi naročila, uporabnik naročilo potrdi.
Kupoprodajna pogodba med prodajalcem in kupcem je v spletni trgovini sklenjena v trenutku, ko spletno mesto potrdi prejem naročila (‘Naročilo sprejeto’) in kupec prejme potrditveno elektronsko sporočilo (‘Hvala za vaše naročilo’). V poslovalnicah Optike Irman se kupoprodajna pogodba med prodajalcem in kupcem sklene v trenutku, ko stranka potrdi svoje naročilo, osebno ali po telefonu.

Izdaja računa
Ob dostavi oz. osebnem prevzemu naročenih artiklov prodajalec predloži kupcu natisnjen račun. Na računu sta razčlenjena cena in vsi stroški v zvezi z nakupom. Kupec je dolžan preveriti pravilnost podatkov za izdajo računa pred oddajo naročila. Kasneje podanih ugovorov glede pravilnosti izdanih računov ne upoštevamo.
Dostava
Pogodbeni partner za dostavo pošiljk je Pošta Slovenije, vendar si www.optikairman.si pridržuje pravico izbrati drugo dostavno službo, če bo s tem naročilo lahko izpolnjeno bolj učinkovito. Kupec se strinja, da se v namen lažje in hitrejše dostave na paketu napiše telefonska številka kupca. Pošta Slovenije kupca tako lahko z brezplačnim SMS sporočilom obvesti o predvidenem terminu dostave, nudi možnost sledenja pošiljki in izbor alternativnega termina/naslova dostave. V kolikor kupec ne želi izpisa svoje telefonske številke naj nas o tem pred dostavo obvesti.
Pravica do odstopa od pogodbe
Za artikle, ki niso bili izdelani po natančnih navodilih kupca (dodatki za očala, dodatki za nego očal), ima kupec pravico, da v 15 dneh od prevzema artiklov prodajalcu sporoči, da odstopa od pogodbe, ne da bi mu bilo potrebno navesti razlog za svojo odločitev. Vrnitev prejetih artiklov prodajalcu v roku za odstop od pogodbe se šteje za sporočilo o odstopu od pogodbe.
Odstop od pogodbe potrošnik sporoči preko elektronske pošte: optika.zalec@irman.si.
V primeru odstopa od pogodbe kupec prejeti artikel vrne po pošti na naslov prodajalca: Optika Irman, d.o.o., Savinjska cesta 2, 3310 Žalec oz. ga vrne osebno v eni izmed poslovalnic Optike Irman. Ob odstopu od pogodbe kupca bremeni strošek pošiljanja artiklov. Artikel je potrebno vrniti prodajalcu najkasneje v roku 30 dni od poslanega sporočila o odstopu od pogodbe.
Vrnjeni izdelki morajo biti nerabljeni, nepoškodovani, v originalni embalaži in v nespremenjeni količini. Zaradi občutljive narave leč in tekočin, mora kupec zagotoviti, da so bili produkti, ki jih želi vrniti, hranjeni pri sobni temperaturi in zaščiteni pred direktno sončno svetlobo.
Kupcu bo povrnjena celotna kupnina (kupnina s stroški prve dostave) najkasneje v 15 dneh po prejemu obvestila o odstopu od pogodbe in po prejemu vrnjenih izdelkov. Vračilo plačila se vrši izključno preko transakcijskega računa, v gotovini vračilo ni mogoče. Vrača se le vplačani znesek, popusti se uporabniku ne vračajo.
Potrošnik nima pravice do odstopa od pogodbe pri pogodbah, katerih predmet je artikel, ki je bil izdelan po natančnih navodilih potrošnika, ki je bilo prilagojeno njegovim osebnim potrebam. Med takšne artikle spadajo npr. korekcijska očala za katera kupec naroči vgradnjo očalnih leč po meri in kontaktne leče naročene po naročilu za stranko (npr. torične, multifokalne leče, skleralne, poltrde in trde leče). Za navedene izdelke vračilo kupnine ni mogoče.
Potrošnik prav tako nima pravice do odstopa od pogodbe pri pogodbah, katerih predmet je artikel, ki zaradi svoje narave ni primeren za vračilo ali kateremu je že potekel rok uporabe.
Garancija
Garancija na izdelke kupljene v poslovalnicah Optike Irman, d.o.o. in v spletni trgovini Optike Irman velja 2 leti od nakupa.
Garancijo na izdelke dajemo prostovoljno, saj Pravilnik o blagu, za katerega se izda garancija za brezhibno delovanje očal in ostalih izdelkov v optiki ne uvršča na seznam obveznih za izdajo garancije. V garancijskem roku lahko potrošnik od Optike Irman, d.o.o. zahteva brezplačno odpravo napake. Če napake ni mogoče odpraviti ali je podjetje ne odpravi v skupnem roku 45 dni, lahko potrošnik zahteva zamenjavo za nov brezplačen izdelek. Podrobna navodila lahko poiščete tudi na spletni strani Tržnega inšpektorata RS (povezava).
Seznanitev z odgovornostjo za stvarne napake
Zakon o varstvu potrošnikov (ZvPot) določa, da mora prodajalec potrošniku izročiti blago v skladu s pogodbo. Prodajalec odgovarja za stvarne napake svoje izpolnitve (Uradni list RS, št. 97/2007 z dne 24. 10. 2007: 459. člen OZ; Uradni list RS, št. 97/07 – uradno prečiščeno besedilo: OZ-NPB3).
Napaka je stvarna:
– če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za njeno običajno rabo ali za promet;
– če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana ali bi mu bila morala biti znana;
– če stvar nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane;
– če je prodajalec izročil stvar, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila.
Primernost blaga za normalno rabo se presoja glede na običajno blago enake vrste in ob upoštevanju prodajalčevih izjav o značilnostih blaga, ki jih je dal prodajalec ali proizvajalec zlasti z oglaševanjem, predstavitvijo izdelka ali navedbami na blagu samem. Za odgovornost za stvarne napake se uporabljajo določbe zakona, ki ureja obligacijska razmerja, če ta zakon ne določa drugače.
Uveljavitev stvarne napake
Reklamacijo iz naslova stvarne napake lahko potrošnik uveljavlja za vsak kupljeni izdelek. Iz naslova stvarne napake lahko potrošnik napako na izdelku reklamira pri prodajalcu, in sicer v dveh mesecih od odkritja stvarne napake (za napake, ki se na izdelku pokažejo po dveh letih od prevzema, pa prodajalec ne odgovarja več).
Potrošnik mora v obvestilu o napaki natančno opisati napako in prodajalcu omogočiti, da izdelek pregleda. Potrošnik, ki je pravilno obvestil prodajalca o napaki, ima pravico od prodajalca zahtevati, da:
– odpravi napako na blagu ali
– vrne del plačanega zneska v sorazmerju z napako ali
– blago z napako zamenja z novim brezhibnim blagom ali
– vrne plačani znesek.
Če napaka ni sporna, mora prodajalec čimprej, najkasneje pa v roku osmih dni, ugoditi potrošnikovemu zahtevku. Če o napaki obstaja spor, mora podjetje v enakem roku podati potrošniku pisen odgovor.
Pravico do uveljavljanja stvarnih napak natančneje ureja Zakon o varstvu potrošnikov (ZvPot).
Podrobna navodila lahko poiščete tudi na spletni strani Tržnega inšpektorata RS (povezava).
Vračilo artiklov iz naslova odstopa od pogodbe, uveljavljanja garancije ali stvarne napake
– Ko vračate artikle prodajalcu, morate priložiti kopijo računa.
– Naslov za posredovanje (pošiljanje) artiklov prodajalcu je Optika Irman, d.o.o., Savinjska cesta 2, 3310 Žalec
– Priporočamo, da uporabite dostavno službo, ki omogoča sledenje pošiljke in, da artikle ustrezno pripravite za transport (pri tem lahko uporabite originalno embalažo oziroma drugo ustrezno varno embalažo).
– Stroške pošiljanja vedno krije pošiljatelj, razen če je vnaprej dogovorjeno drugače. Pošiljk z odkupnino ne sprejemamo.
Prevzem artiklov iz obravnave garancije ali stvarne napake
Kupec je dolžan artikel, ki ga je prodajalcu izročil v garancijsko ali drugačno obravnavo, po zaključku obravnave prevzeti. Kupec prevzame artikel na prevzemnem mestu, na katerem ga je osebno izročil prodajalcu, v primeru, da ga je poslal po pošti, pa mu bo vrnjen na naslov za dostavo.
Prodajalec kupca obvesti o vrnitvi artikla iz obravnave ter ga pozove na prevzem artikla. Kupec je dolžan artikel prevzeti v roku 14 dni od dneva obvestila. Če artikel ni prevzet v tem roku se smatra, da kupec odstopa od uveljavljanja garancije oz. stvarne napake za artikel. Artikel se vrne dobavitelju/proizvajalcu, postopek se zaključi.
Obravnava poškodovanih pošiljk (odškodnine)
Če ste ob prevzemu pošiljke opazili, da je artikel ali pošiljka fizično poškodovana, v njej manjka vsebina ali kaže znake odprtja, lahko vložite postopek odškodnine pri Pošti Slovenije. To storite tako, da pošiljko (embalažo + vsebino) prinesete na pošto, takoj, ko opazite poškodbo ali izropano pošiljko najkasneje v roku 30 dni od prevzema pošiljke. Na pošti opozorite, da je potrebno izpolniti Zapisnik o poškodovani pošiljki, ki ga podpišete tudi vi. Po prejetju vse potrebne dokumentacije, se na Pošto Slovenije poda zahtevek za odškodnino. Zahtevek na Pošti Slovenije komisijsko obravnavajo in na podlagi odgovora ali odobritve se vrne kupnina ali naroči nov artikel. Skupaj s Pošto Slovenije bomo poskrbeli, da bo odškodnina rešena v najkrajšem možnem času.
Varnost in varovanje zasebnosti
Politiko varovanja osebnih podatkov lahko poiščete tukaj.
Reklamna/promocijska komunikacija
Reklamne/promocijske komunikacije preko elektronske pošte ne uporabljamo. Za namene tržne komunikacije uporabljamo spletno stran in socialne medije. Prisotnost uporabnikov na teh medijih je prostovoljna.
Omejitev odgovornosti
Kljub temu da vestno skrbimo za pravilnost podatkov si pridržujemo pravico do napak pri objavi. V takem primeru bomo kupca obvestili o spremembah, kupec pa bo lahko naročilo preklical ali spremenil.
Z nakupom potrjujete, da boste sledili strokovnim navodilom vašega očesnega specialista. Z nakupom tudi potrjujete, da oseba, ki bo nosila kontaktne leče ali očala redno opravlja preglede pri okulistu ter ji ni prepovedana nošnja kontaktnih leč. Za zagotavljanje kakovosti storitev in varnosti z nakupom jamčite ponudniku pravilnost vaših podatkov. Kupcu svetujemo, da uporablja proizvod v skladu z navodili in priporočili proizvajalca ter očesnega specialista. Kupec se z nakupom strinja, da uporablja proizvod na lastno odgovornost in, da je seznanjen s pravilnim rokovanjem s kontaktnimi lečami.
Pritožbe in spori
Spoštujemo veljavno zakonodajo o varstvu potrošnikov in se trudimo izpolnjevati svojo dolžnost zagotavljanja učinkovitega sistema obravnavanja pritožb. V primeru težav se kupec lahko obrne na prodajalca na številki 051 288 011 oz. preko elektronske pošte optika.zalec@irman.si. Zavedamo se, da je bistvena značilnost potrošniških sporov nesorazmernost med ekonomsko vrednostjo zahtevka in potrebnim časom ter stroški, ki nastanejo zaradi reševanja spora, kar je tudi glavna ovira, da potrošnik ne sproži spora pred sodiščem. Zato si prizadevamo, da se morebitni spori rešijo sporazumno.
Dodatna opozorila
*Pogoji poslovanja in cene v spletni trgovini ter poslovalnicah Optike Irman se lahko spremenijo brez predhodnega opozorila.
*Slike so lahko samo simbolične in vedno ne odražajo dejanskega stanja v celoti.